Obec Miřetice
rozšířené vyhledávání

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

3. Pojmenování (název) životní situace

Evidence dob pojištění - individuální konta pojištěnců

4. Základní informace k životní situaci

K 31.12.2005 zanikla povinnost zaměstnavatelů požádat pro své zaměstnance nejpozději dva roky před dovršením nároku na starobní důchod o výpis dob pojištění z evidence České správy sociálního zabezpečení v rámci tzv. předstihového řízení.

Od 1.1.2006 mohou občané sami požádat Českou správu sociálního zabezpečení o zaslání tzv. informativního osobního listu důchodového pojištění. Ten obsahuje přehled dob důchodového pojištění, příp. náhradních dob pojištění, uložených v evidenci České správy sociálního zabezpečení, od roku 1986 také přehled vyměřovacích základů a vyloučených dob, včetně celkového součtu evidované doby a součtu náhradních dob. Informativní osobní list důchodového pojištění dále obsahuje přehled a celkový počet neevidovaných dob, které chybí mezi prvním nárokovým dokladem a posledním nárokovým dokladem evidovaným v České správě sociálního zabezpečení, příp. bezprostředně předcházejícím kalendářním rokem před rokem aktuálního vyhotovení informativního osobního listu důchodového pojištění.

Občan má právo na zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění jednou za kalendářní rok. Česká správa sociálního zabezpečení zašle informativní osobní list důchodového pojištění občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.

Od 1.1.2009 je možné zažádat o informativní osobní list důchodového pojištění i na základě doložení některých nově prokázaných dob pojištění, dob zaměstnání před 1.1.1996 anebo doby studia před 1.1.1996 a nově doložených vyměřovacích základů nebo vyloučených dob v období po roce 1985.

Orgán sociálního zabezpečení zhodnotí dostatečnou provázanost těchto dob a do 90 dnů vyhotoví nový informativní osobní list důchodového pojištění nebo podá informaci, z jakých důvodů nelze nový informativní osobní list důchodového pojištění vyhotovit.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

V této věci je oprávněn jednat občan.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Podání žádosti o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Řešení této životní situace zahájíte odesláním žádosti České správě sociálního zabezpečení.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost můžete podat:

  • písemně na adresu: Česká správa sociálního zabezpečení, Křížová 25, 225 08 Praha 5,

  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,

  • datovou zprávou zaslanou prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,

  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Písemnou žádost, která musí obsahovat rodné číslo žadatele, příjmení, jméno, rodné příjmení a adresu nebo ID datové schránky, na kterou bude informativní osobní list důchodového pojištění zaslán.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Pro účely žádosti je možné použít tiskopis: "Žádost o zaslání informativního osobního listu důchodového pojištění".

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Informativní osobní list důchodového pojištění zašle Česká správa sociálního zabezpečení občanovi do 90 dnů ode dne doručení jeho žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Zákon nestanoví okruh dalších účastníků.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Další činnosti nejsou stanoveny.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání lze učinit:

  • v elektronické podobě podepsané uznávaným elektronickým podpisem na e-mailovou adresu: posta@cssz.cz,

  • prostřednictvím informačního systému datových schránek, ID datové schránky České správy sociálního zabezpečení: 49kaiq3,

  • online službou prostřednictvím ePortálu ČSSZ (přihlásit se do portálu je možné přes identifikační údaje datové schránky).

28. Popis byl naposledy aktualizován

16.03.2017

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

úřad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3

Virtuál prohl MŠ a ZŠ

Virtuální prohlídka MŠ a ZŠ

Virtuál. prohlídka obce

Virtuální prohlídka

Czech POINT

Pardubivký kraj pro rodinu

Vyhledávač firem

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Dovolená Východní Čechy

Destinační společnost Východní Čechy

-Mobilní aplikace-

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

-Rozklikávací rozpočet-

Klikací rozpočet

Interaktivní a velmi snadno ovladatelný informační zdroj o hospodaření pro občany

-Teploměr-

9.10.2024 11:24

Aktuální teplota:

15.9 °C

Vlhkost:

83.6 %

Rosný bod:

13.1 °C

Interaktivní mapa

mapa

O obci Miřetice

Obec Miřetice se nachází v okrese Chrudim, kraj Pardubický. V obci žije 1300 obyvatel. První písemná zmínka o obci pochází z roku 1325. V současnosti je tvořena osmi osadami: Bošov, Čekov, Dachov, Dubová, Havlovice, Krupín, Miřetice, Švihov. Největší soustředění obyvatelstva je v Miřeticích. Zde má sídlo obecní úřad, mateřská a základní škola, pošta a ordinace soukromých lékařů - praktického lékaře pro dospělé, dětského lékaře, zubního lékaře a gynekologa. Trvale obydlených domů je 345, k individuální rekreaci je využíváno 175 objektů.