Obec Miřetice
rozšířené vyhledávání

Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství

3. Pojmenování (název) životní situace

Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství

4. Základní informace k životní situaci

Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství vydává matriční úřad na žádost státního občana České republiky nebo osoby bez státního občanství s trvalým pobytem na území České republiky (bezdomovce); předkládá se při uzavření manželství v cizině.
Předložení vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství může na snoubenci požadovat orgán cizího státu jako doklad pro uzavření manželství nebo jako podklad pro vydání dokladů k uzavření manželství svého státního občana.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství se vydává na žádost:

  • státního občana České republiky,
  • bezdomovce, nebo
  • jimi zplnomocněné fyzické osoby.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Splnění všech požadovaných náležitostí.

7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace

Osobním podáním písemné žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství.

8. Na které instituci životní situaci řešit

Žádost o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství se podává na matriční úřad příslušný dle místa trvalého pobytu, popř. dle posledního trvalého pobytu na území České republiky před odchodem do ciziny.
Pokud žadatel na území České republiky trvalý pobyt nikdy neměl, podává žádost na Úřad městské části Praha 1.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství žadatel předkládá:
  • občanský průkaz, cestovní pas nebo povolení k pobytu pro cizince,
  • rodný list,
  • výpis z evidence obyvatel o místu trvalého pobytu,
  • výpis z evidence obyvatel o osobním stavu,
  • úřední doklad o bydlišti a o osobním stavu, vydaný orgánem cizího státu, zdržuje-li se žadatel trvale v cizině,
  • případný pravomocný rozsudek o rozvodu předchozího manželství, nebo úmrtní list zemřelého manžela, popř. pravomocné rozhodnutí soudu o zrušení partnerství, nebo úmrtní list zemřelého partnera,
  • úřední doklad o správné podobě užívaného příjmení, není-li tato skutečnost patrna z předložených matričních dokladů.
Státní občan České republiky není povinen předkládat doklady, pokud si skutečnosti v nich uvedené matriční úřad může ověřit z jím vedené matriční knihy, ze základního registru obyvatel, z informačního systému obyvatel, z informačního systému občanských průkazů nebo z informačního systému evidence cestovních dokladů.
Požádá-li snoubenec o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství prostřednictvím zmocněnce, musí být jeho podpis na plné moci úředně ověřen.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Pro písemnou žádost o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství nejsou předepsané formuláře stanoveny.
Vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství se vydává na předepsaném tiskopisu a platí 6 měsíců ode dne jeho vydání.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek za vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství činí 500 Kč - hradí se v hotovosti matričním úřadu, který jej vydal.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Matriční úřad je povinen rozhodnout o žádosti o vydání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství do 30 dnů; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 60 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci postupu nejsou stanoveni.

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Má-li být vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství použito před orgánem cizího státu, který požaduje vyšší ověření vydaného dokladu, je třeba jej tímto ověřením opatřit.
Podrobné informace o opatření ověření sdělí na požádání matriční úřad, který vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství vydal.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.

28. Popis byl naposledy aktualizován

03.03.2014

29. Datum konce platnosti popisu

Bez časového omezení.

úřad

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
25 26 27 28 29 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5

Virtuál prohl MŠ a ZŠ

Virtuální prohlídka MŠ a ZŠ

Virtuál. prohlídka obce

Virtuální prohlídka

Czech POINT

Pardubivký kraj pro rodinu

Vyhledávač firem

Univerzální překladač

Překlad (translations)

Dovolená Východní Čechy

Destinační společnost Východní Čechy

-Mobilní aplikace-

mobilní aplikace

google-play-downloadapp-store-download

-Rozklikávací rozpočet-

Klikací rozpočet

Interaktivní a velmi snadno ovladatelný informační zdroj o hospodaření pro občany

-Teploměr-

7.12.2024 22:53

Aktuální teplota:

2.5 °C

Vlhkost:

94.3 %

Rosný bod:

1.7 °C

Interaktivní mapa

mapa

O obci Miřetice

Obec Miřetice se nachází v okrese Chrudim, kraj Pardubický. V obci žije 1300 obyvatel. První písemná zmínka o obci pochází z roku 1325. V současnosti je tvořena osmi osadami: Bošov, Čekov, Dachov, Dubová, Havlovice, Krupín, Miřetice, Švihov. Největší soustředění obyvatelstva je v Miřeticích. Zde má sídlo obecní úřad, mateřská a základní škola, pošta a ordinace soukromých lékařů - praktického lékaře pro dospělé, dětského lékaře, zubního lékaře a gynekologa. Trvale obydlených domů je 345, k individuální rekreaci je využíváno 175 objektů.